KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
KRKONOŠE - VÝCHOD
  Dopravní přístupnost
Informační centra
Města a obce
Osobnosti a rodáci
Přírodní zajímavosti
Destinační management
 
Příroda a její ochrana
  KRNAP
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
Kultura, zábava, sport
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
 
Památky a zajímavosti
  Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
 
Turistika a volný čas
  Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
 
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
 
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
 
Království perníku

Most přes Labe u Němčic [ Most nebo viadukt ]

Popularizační glosa:

Silniční most u Dřítče se nalézá na silnici III. třídy č. 2985 spojující obce Dříteč a Němčice v okrese Pardubice. Jedná se o tříobloukový betonový most. Nosné pilíře jsou z kamenných kvádrů. Zábradlí v krajním úseku je betonové, jinde z kovových rámů s pletivovou výplní, nad pilíři jsou po obou stranách vyhlídkové půlkruhové plošinky. Na levé straně směrem od Němčic je umístěno vstupní schodiště k vodoznaku. Mostovka i chodníčky mají asfaltový povrch, původně byly dlažební kostky. Silniční most je chráněn jako nemovitá kulturní památka. Národní památkový ústav tento most uvádí v katalogu památek (rejstříkové číslo ÚSKP 42063/6-5168).

Z praktických i ekonomických důvodů byla stavba silničního mostu spojena s regulací řeky Labe, takže most byl postaven na suchu, na zelené louce a teprve poté pod něj byla svedena řeka. Regulací bylo vytvořeno nové koryto o větším poloměru 500 metrů a postaven železobetonový most o větší světlosti, umožňující větší průtok vody a také budoucí lodní dopravu. Stavba byla zadána královéhradecké firmě Khaml a Novák (v průběhu výstavby změněna na Ing. Josef a František Novák), která předložila nejnižší cenovou nabídku. Dne 4. března 1931 vydalo Ministerstvo veřejných prací stavební povolení. Stavební práce na 600 metrů dlouhém novém řečišti byly zahájeny v prosinci 1932. Výkopové práce byly prováděny ručně, celkem bylo vykopáno 270 000 m³ zeminy a tyto práce trvaly 3 roky. Podle stavebního deníku byl most dokončen 15. září 1934 (viz wikipedie.cz).

SOUVISEJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ

ukázat na mapě

Další objekty v okruhu do

Typ záznamu: Most nebo viadukt
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 15, 18.02.2025 v 19:45 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
Regiony a oblasti ČR
  Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
 
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík oblasti
Databanka akcí
 
ZPRÁVY A AKTUALITY
  Tiskové zprávy
 
Služby pro turisty
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
Sněhové zpravodajství
 
Kalendář akcí oblasti
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
 
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
Regionální rozvoj
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba